2009年7月3日 星期五

妥協 Compromise

我堅持在家中不上網已逾兩年,最近決定重新登記。


當年上網合約結束後我決定不續約,不上網,甚至一度連電腦也不用。因為我以前會將工作帶回家做,令自己幾乎成了工作的奴隸;更重要的是,長時間在房間對著電腦,任由父母在客廳看電視,令我擔心自己與平日已很少相處聊天的父母關係更加疏離。所以才有這個破釜沈舟的方法,即使遇上不少朋友和同事投訴溝通不便,我一概不理,堅持了兩年。


去年立法會選舉期間,甘乃威知道我在家堅持不上網時,幾乎把我當成深山野人,他笑著「挑釁」我說:看你可堅持多久!


果然,兩年後,我現在要向現實妥協了。


I didn't renew my Internet service at home two year ago so I've not browsing the net at home for the past two years. I'd even not used my computer at home for some while.


I used to bring the workload to my home and it made me feel like a workaholic, or a work slave; but the main reason for not renewing the contract was that if I found that if I keep spending so much time on my work and the Internet, the more isolated I would be from my parents.


Mr. Kam Nai Wai once joke about this with me provocatively: let's see how long you can insist.


I've to compromise with such 'princeple' now, at the same time, I still keep reminding myself not to be bound by my work and the Internet.


沒有留言: