2010年4月27日 星期二

善用雅濤閣的士站問卷調查 Survey on Broadview Court Taxi Station


居民希望區內有更多巴士及小巴服務,可惜人口過少,加上苦於巴士站面積太小,就算運署輸和巴士或小巴公司同意,雅濤閣巴士總站也無法容納更多路線。在有限條件下想改善交通要有新念頭才能突破。



因雅濤閣的士站長期形同虛設,故我認為可從雅濤閣的士站入手,提議將的士站改為小巴站,如此可騰出現有的小巴站車坑,以供其他巴士使用,從而令深灣容納更多巴士線。如此長遠可爭取如71或107號巴士或新小巴線服務深灣。



這建議有利有弊,且未必能成事,因運輸署指有「技術性困難」(詳情可參見我單張);但我希望盡自己努力去改善區內交通,起碼在既有條件下想出更多構思。



今早已不斷收到有居民傳真填妥的問卷給我,希望大家繼續支持,傳真或電郵問卷給我。



PS:單張第三段有個手民之誤「車長較身」應該是「車身較長」,謹此更正。



I'm conducting a survey on the taxi station at Broadview Court, in order to fully utilize the bus terminus at Shum Wan. I suggest to make the existing taxi station, which is almost no use at all, to a minibus station, and the existing minibus staiton could be use for other bus and minibus routes, so we could have better transport service. 



Because of the limited space of the terminus, it's almost impossible to fight more bus and minibus routes if there's no extra space for bus and minibus parking. That's why I have the above plan.








 



 


 

 

沒有留言: