2009年1月5日 星期一

心意:西裝 Suit as the Praise

早前有位街坊竟送了他兒子的西裝給我!說是兒子長胖了不合身,西裝丟了可惜,又見我來來去去總是穿那兩三件外套,所以決定送給我。


我又驚又喜:驚的是我不能亂收街坊的禮物,畢竟瓜田李下,容易遭人非議,說得誇張一點可能要勞煩ICAC請我飲咖啡解釋呢;喜的是這位街坊竟對我我有這份心意,讓我感動莫名---畢竟是她兒子的衣服啊。


她送來的時候我剛好不在辦事處,我於是打電話感謝她說,心意我領了,但不能收她的禮物,所以會把西裝轉送給社福或慈善機構。那位街坊很明白事理,一點也不介意,還說不好意思為我添了麻煩。


剛出來做地區工作時聽前輩說:當街坊把你當成子侄或朋友時,你就成功了。孔子說自己的志向是:老者安之,朋友信之,少者懷之。就這點而言,我是雖不能至,但心向往焉。


A local resident gave her son's suit to me before the Christmas. She said her son's getting fatter that the suit is too small for him and she told me that it seems that I only have two or three jackets so she'd decided to gave the suit to me.


I was surprised and happy indeed. But I can't take it because it's not proper for a district councillor to accept gifts or presents like this. But I was happy at the same time because she thought of me when she wanted to give away her son's suit.  I was told when I just took part in community work that if you really get the trust of the Chinese people, they will treat you like his/her family member or a close friend. So I take it as a praise indeed.


So I called the resident back to thank her and told her that I had to give away the suit to charity group or NGOs. She's kind enough to accept my suggestion.



沒有留言: