2009年10月7日 星期三

港鐵南朗山道臨時有蓋行人通道 MTR Temporary Cover Walkway

早前我已將區內就港鐵刊憲的意見交給運輸局,我之後跟進的其中一個重點是要求港鐵不僅僅是"考慮",而應承諾並提供臨時通道的設計圖則給我們,交代南朗山道有蓋行人通道的進展,以確保屆時不會出現有港鐵卻沒有行人通道的情況。

我會緊追著運輸局和港鐵,不能讓它們用拖字訣,讓此事不了了之。

下面幾是我上星期在中環和金鐘拍下的行人通道或天橋的照片,不知將來的通道會採有哪種設計,大家又覺得哪一種更適合?

我以前的跟進,請見:http://hk.myblog.yahoo.com/our_wch/index?l=f&id=12

The MTRC said in the District Council meeting that it will 'consider' to build a temporary cover walkway along the Nam Long Shan Road for WCH residents. It's one of my key community work to make the MTRC and the concerned gov't department to promise there WILL be temporary cover walkway, or I'm afraid we won't have such walkway in the future.

The following are some walkways and footbridges pictures I took in Central and Admiralty, for reference only.












沒有留言: