2009年2月23日 星期一

乍暖還寒患病日 Attack of Fever

上星期六天氣乍暖還寒,下起了牛毛細雨,我外出時穿少了一件衣服,加上可能淋了少許雨,終於感染春寒。當晚已覺得身體發熱,睡也睡不好,昨天一早我先回黃竹坑辦事處搬物資,覺得情況更為嚴重:頭痛、口乾、身體發熱卻又怕冷,連牙齒也吃不得生冷食物。


幸好同事體諒,在準備昨天的開幕典禮時,我吃藥後伏在桌上休息了兩小時。然後就是整個下午的典禮,直到出席南濤閣新一屆法團成立典禮,然後再回黃竹坑辦事處。


回到家時已近凌晨一點,早上出門時和我打招呼說我好像沒睡醒的那位保安員笑著對我說:徐議員工作做了一整天啊。我只能苦笑回應:這份工不易打呢。


這幾年來太注重工作了,缺少運動,身體也比以前差了很多。看來,文明其精神,野蠻其體魄這兩樣要同步實踐才行,以後我要加強鍛鍊才是。


I'm sick because of the 'suddenly-cold' spring weather. It makes me feel tired, dizzy and mybody heavy and soared. My body unusually 'warm' but I'm feeling cold after some minutes and my mouth is try too.


It's really uncomfortable to work under such body conditions, yet I had to help preparing the opening ceremony of our ALC office at the afternoon and another ceremony at night.


It's a signal that I must pay attention to exercise and sport as well as my work.


沒有留言: