2009年9月28日 星期一

雅濤閣中秋晚會 Mid-Autumn Festival Gathering

星期六晚我獲邀出席雅濤閣中秋晚會,上去後才知道雅濤閣有那麼多小朋友,第一個念頭蹦出來就是:十年後黃竹坑對青少年設施和服務的需求一定很大,而現在區內幾乎沒有青少年中心等服務。

雅濤閣和南濤閣居民以年青夫婦和小朋友組成的核心家庭為主,可能平日我宣傳時接觸的是上班一族,雖然一早就知道以後的青少年設施和服務的需求會很大(見我以前寫的" BB 熱潮" :http://hk.myblog.yahoo.com/our_wch/article?mid=209),但這次上到雅濤閣才真確感知到這種需求正日益增加和迫切

只是,十年後,不知道我還是不是仍做著區議員,服務黃竹坑呢?這問題,十年後才有答案吧。

I was invited as a guest to the gathering of celebrating the traditional mid-autumn festival in Broadview Court last Sat.

It shocked me to find there are so many children there, though I know many young couples and 'core families' live in WCH. The first idea popped out is that the demand of youth facilities and services will be huge after about 10 years, because we almost don't have any such facilities and services at WCH now. I need to do more work in this field.

The question is: will i still serve at WCH as a district councillor after 10 years? May we could only get the answer then.




2 則留言:

青蛙仔 提到...

咁快就預祝中秋, 哈!

mabel 提到...

咁耐既野好難估,我都唔知十年後我會否還在這。