2009年3月6日 星期五

滬江維多利亞學校噪音擾民 Noise Nuisance by victoria Shanghai Academy


去年初我開始跟進的個案,因滬江維多利亞學校離雅濤閣第四座很近,而其冷氣系統的排氣位偏偏又安排在近雅濤閣的位置,故造成擾民噪音。當時我聯同雅濤閣法團及環保署職員與該校校長開會,嘗試解決問題。


會上校方曾承落會把此事交到去年七月的校董會跟進,但事後問題依舊,但我已多次聯絡校方詢問進展,但他們以噪音沒有超標為由,電話和電郵都不回覆,這種手法實在令人為之氣結。


就此事我不禁質疑校方: 這是為人師表應有的態度嗎?為何不肯說清楚有否將問題帶入校董會討論?如果沒有,是否違背了去年開會的承諾?有的話,究竟校董會的決定是什麼,理據又是什麼?即使最後決定"無能為力,不再跟進",作為事後跟進,那是否應向居民、環保署和我辦事處講清楚?現在一直採取"拖字訣",教人感到遺憾和氣憤外,難道要我和居民到其校門口,向其家長和學生示威請願,告訴他們校方的處理手法?


Here is a case about the noise nuisance from Victoria international school, it was caused by the school’s central air-condition system. To deal with the case, in 08 May I have held a meeting with some Broadview Court (BC) residents, EPD’s staffs and the principal of the international school.
 
Tprincipal promised she would follow the noise issue. However, she don't think she has raised this issue to the director board as she promised. And she just keep ignoring my emails and phone calls.  


How could a school take such way to deal with the noise issue? I'll take further action if they keep ignoring our voice.


沒有留言: