2009年5月7日 星期四

我相信這樣的親情(2) Love between Mother and Son(2)

我以前寫過父子感情(http://hk.myblog.yahoo.com/our_wch/article?mid=2837),星期天就是母親節了,我和各位分享兩段母子之情:


1.


小時候我和媽媽感情不融洽,覺得她既無知又偏心,而且懶惰,早睡晚起,連早餐也不煮。那時我甚至一度將自己身高不如同學也歸咎於媽媽(其實我已是家中最高的了),現在想來我真是無知又可笑,但那時可能常常令媽媽傷心,真是不孝。


後來我慢慢長大懂事,看到媽媽早出晚歸,辛勤工作,回來後還要照顧我們三兄妹,感到自己一直錯怪了她。十四年前的一個母親節,我寫了一張紙條塞在媽媽的手袋裡,內容寫的是我向她道歉,說我一直沒能體諒她的難處和她對我們兄妹的關心與照顧,以後我會好好孝順她。


直至現在,我和媽媽彼此都沒有談起那張紙條,但自此以後,我們的隔膜一掃而空,母子感情就如天旋地轉一般,打開了新世界。


2.


中三時我曾因粉瘤發炎到醫院做小手術,只需局部麻醉,一點危險也沒有。但我媽媽在手術室外面一直等著。手術剛做完時,醫生和護士把我從手術枱上抬我過擔架床時說我好像變重了。我還跟他們開玩笑說:"你們從我身上割了東西出來,我應該是變輕了才對啊。"他們聽了哈哈大笑。


護士們從手術室推我出來時,可能麻醉藥發作,我迷迷糊糊的跟他們說:"我媽媽在外面等著,請你們跟她說我沒事,我不想她擔心。"那時,不知道為什麼,,眼淚突然流了出來,然後我又迷迷糊糊的睡了過去。醒來時,媽媽仍在我病床邊守候著。


我相信這樣的親情。 



I wrote the love between my father and me(http://hk.myblog.yahoo.com/our_wch/article?mid=2837), today I share with you two stories about the love between my mother and me, because the coming Sunday is Mother's Day.


1.


I hadn't been getting along with my mother in my childhood. Frankly I didn't like her then.I even blamed her for my height, because I'm not tall enough in my class. Such silly ideas and emotion may bring her pains then.


About 14 years ago, I was older then and realised that I shouldn't treat my mother like that. On the Mother's day then, I wrote a note and put it into her bag, I apologized to her and promised her I'll love her ever since.


My mother and I hasn't talk about the note since then, but we both know it opened a new world for us.


2.


I had a small operation when I was in Form 3. My mother had been waiting outside the operation room, though we all know my operation was not dangerous at all. I even joked with the doctor and the nursers after the operation, because they said they felt I'm heavier after the operation. I told them that they had cut off one piece of fresh from my body, I should be lighter. They all laughed.


When I was taking away from the operation room, I felt dizzy and was falling to asleep, I didn't know why I asked the nursers to tell my mother that I was all right and she didn't need to worry. At that moment, tears run out from my eyes and I fell into sleep.


My mother still waiting besides my bed when I woke up.


This is the love between my mother and me. It's the love I believe in people. 


沒有留言: