2009年5月21日 星期四

南朗山道爆水喉 Water Pipe Broken at Nam Long Shan Rd

南朗山道今天下午爆水喉,大家看下面我汗流浹背的照片,當知我單張稱為"貼身跟進",並不誇張。


為了食水能正常供應,如單張所寫,我已立即向水務署及民政處跟進,確保水務署已接駁了正常的食水渠,晚上大家供水不受影響。為妨萬一,署方並已預備水車在區內(消防局?)。這次水務署、警方及民政處等部門迅速反應及跟進,值得一讚!


我會繼續貼身跟進,因明早繁忙時段的區內交通可能因爆水喉而更嚴重。


There’s a water pipe broken accident at Nam Long Shan Road this afternoon. I immediately to the accidence site to check out the issue and followed up with the Water Supply Dept and the Home Affaire Dept, in order to make sure the water supply at WCH is NOT going to be affected. Thanks to the quick action of Departments, the water supply is normal and the traffic jam in the peak hour is handled properly. I’ll keep following up this issue, and am worried that the traffic jam will be worse during the peak hour in tomorrow morning.





22/5更正:水務署向我致歉,因為其熱電話應是:2824 5000. 我也向各位致歉。


The hotline of the Dept should be 2824 5000. 







沒有留言: