2007年12月9日 星期日

雜誌報導:U Magazine 07年12月7日 I was on the U-Magazine! 7 Dec. 07

I was on the U-Magazine! One of the theme in  this issue is the new generation of politician. It's my first time to be interviewed by a magazine.


Young, well-educated and serve community on a full time basis, these are the main factors that the U-magazine interprets as a new trend of political development in HK.


To be sure, we still have a very long way to go. But a decade or more years later, I believe people could make a prudent judgment that whether we, as new faces in politics, have started a new generation from now on.



千萬不要以為我替阿姐賣廣告啊....


我和兩位同事(柴文瀚和羅建熙,詳見南區團隊:http://hk.myblog.yahoo.com/kevin-wch/article?mid=1430)前個星期接受了U Magazine 的訪問,上星期五終於出版了!(這是我第一次接受雜誌採訪)


第一張照片僅是封面,阿姐畢竟是阿姐,封面也是她;上面有小標題:政壇新世代。這才是我們一眾區議會新人的採訪。



年青、全職、高學歷,雜誌認為議會年青化、專業化是大勢所趨。


(從右至左分別為:柴文瀚、羅建熙和我)



探訪當天,剛好是我們華富辦事處的長者量血壓日,所以才拍下了下面的照片。當年我初入行,也是從為長者們量血壓開始的呢。


近兩年來,雖然我一星期只有兩天在華富辦工,但我和一些華富長者仍諗熟,他們仍然還記得我這個小伙子,仍會叫我"徐生",或者更親切地叫"華哥仔"呢



這份雜誌還報導了滙賢智庫的陳岳鵬、黃楚峰,兩人均是葉劉淑儀的愛將;民建聯的陳百里、姚國威;民主黨的周穆標、趙家賢;公民黨的鄭梓橋和伍展邦。


我們是否真的"標示著政壇新時代的開始",就要看今後十年乃至二十年的政壇才能論定了。



沒有留言: