2008年3月12日 星期三

徐遠華:倡議黃竹坑大明渠旁建通道 Bypass Besides the Wong Chuk Hang Canal

I ambitiously propose to setup a bypass besides the WCH canal since we know the MTR station may locate in front of the block 10 of WCH Estate. I hope this bypass could link up WCH area and Aberdeen area. It helps to boost our tourism; and for Aberdeen  residents, it's convenient for them to go the WCH to take MTR train, and it's also convenient for WCH residents to go to Aberdeen for shopping.


Frankly, it’s just an initial idea now and we don't know the feasibility yet. But I'm more and more confident that I can make it work, especially after the site visit a few days ago. Let's take a look!



大約去年年中,在初步得知地鐵站將建於黃竹坑邨十座前的時候,我就提出一個頗具"野心"的提議:在明渠旁興建一條通道,連接黃竹坑和逸港居一帶,配合區議會美化大明渠、香港仔旅遊計劃和南區地鐵,甚至可將黃竹坑和香港仔打成一片。(詳見下圖)


這個提議至今仍是初步構思,但可行性已較前大;前兩天我和同事特意到現場查看,更增加了我的信心。這條通道可趁現在正在進行的電纜舖設工程,以及將來的美化明渠計劃及南區地鐵架空路軌,一併動工。


我會向民政處提出上述建議,看能否以區議會的小規模工程方式興建通道;我只是擔心對區議會而言,這個工程有點大,區議會可能負擔不了。這是我為什麼稱這個提議頗具"野心"的緣故。


通道位置在大明渠的大王爺廟那邊:


It's where I propose the bypass, near the Tempel




前面似乎無路可走,但我會會給大家一個柳暗花明又一村的驚喜。


讓我帶大家走一趟吧 seems the road stops at here, but I will guide you through...



黑衣靚仔是我同事...哈哈





像這樣的天然通道,應該好好利用,令其更安全,更方便居民才是。



We could made good use of this natural bypass to make it safer and more convenient for residents and tourist.




正在進行的電纜舖設工程 A contruction work is going on...





在城巴車城對面,此處地點已接近鴨脷洲橋:


this location is near the Ap Lei Chau bridge and the Ocean Court.



下圖已是鴨脷洲橋橋底,背後可見城巴車廠一帶的大明渠


Under the Bridge.



背後有已一條通道通往黃竹坑,鐵絲網或許可以拆除和美化:


This is the bypass which residetns using now. Actually, not many people walk this way because it's circuitous.




 


 


 


 


 


沒有留言: