2007年11月22日 星期四

尋找辦事處的故事 Office Wanted

選舉當天就有一位居民朋友問我:當選後第一件事會做什麼?


我當時答他說:我真的需要放個假,休息一下,因為近兩年來我都沒放過假呢。他說這個很自然,但他接著提醒我說:我說的是公事,在區內找個辦事處才是你應做的第一件事。


他說得沒錯,我這些天根本沒機會休息。像選舉時一樣忙碌,早些天到區內謝票(因為黃竹坑區人口分散,需要分四次謝票)。這一兩天則忙著籌備自己以後的辦事處,才能更好地服務居民。


受區議會經費所限,將來的辦事處只能會是"豆腐院咁細"的蚊型Office,但怎麼說也是自己的辦事處吧,麻雀雖小,也可以五臟俱全的。記起中學時的一篇文章有句話是這樣的:一屋之不掃,何以掃天下?雖說口氣略歉太大,但我今天也算是能自立問戶了,我日後的從政之路,就將由一間蚊型辦事處出發。


我會努力以赴,管理好一個小小的辦事處,更好地為居民服務。


ps:故事還沒完,因為我還在找這個辦事處的位置呢。各位有何建議?


........................................................................


I had been to our communiyt to thank voters for their support these days. I failed again to take one or two days to have a good rest. Of course, it was certainly a happy thing to go into peoples as a winner to thank for support.


I've been looking for my own office these days too. Even it will be a tiny one, an office located in my constituency is important for resident to reach me, and it certainly shows that I do care our community and I'm here to serve.


A tiny office is like my tiny success in this election. I'll work hard to manage it well enough to gain a bigger one, boht the office and the success in the future.


PS: I've been looking for a location of my office, suggestions are always welcome. 


沒有留言: