2009年6月1日 星期一

六四遊行 Demonstration for June 4

昨天是我第十三年參加要求平反六四的遊行。晚上和中學同學聚舊,有一個同學見我身上掛著平反六四的徽章,問我長年參加遊行靜坐,但六四至今未平反,會否覺得所做的都是白廢工夫,亳無意義,現在又會否後悔。


我只是淡淡的說:無怨無悔,以後還會一年年參加。


堅持就是勝利,這句口號聽起來有種自嘲的苦澀,但力量就在這堅持二字。


It's my thirteenth year to join the demonstration for June 4 movement. I has a gathering with my secondary school classmates last night. One of the classmate saw there is a june 4 badge on my cloth and asked me whether I regret because what I have been doing for so many years has no result.


I told him I felt no regret at all and I'll take part in the demonstration in the future as well.


One of the slogan of the june 4 demonstration is "persistence is victory", I believe persistence is where the power lies.








4 則留言:

羽毛球勁人 提到...

我覺得六四活動好有意義呀.
[版主回覆06/03/2009 17:13:00](Empty)

偉祥 提到...

辛苦你Kevin~~~~
[版主回覆06/03/2009 17:14:00](Empty)

V 提到...

支持你呀

Ki Chi 提到...

謝謝你的堅持!